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DoubleVerify erhält 33 Mio. Dollar Wachstumskapital

2. September 2011 (sb)

Double Verifiy hat 33 Mio. Dollar Investorengelder von JMI Equity und Institutional Venture Partners erhalten. Das gab das Unternehmen für Online-Media Verifizierung auf seiner Website bekannt. Die Kapitalgeber fokussieren sich auf Investitionen in schnell wachsende Software-, Internet- und Business Service Unternehmen. Zur Runde der Investoren gehören außerdem frühere Geldgeber wie Blumberg Capital und First Round Capital.

Nun hat DoubleVerify insgesamt 47 Mio. US-Dollar eingesammelt, das Unternehmen mit Hauptsitz in New York City hat seit seiner Gründung 2008 Online-Media Verification Produkte für Advertiser, Agenturen, Ad Networks, DSP Exchanges und Publisher entwickelt. Diese Lösungen sollen für mehr Transparenz hinsichtlich der qualitativen und quantitativen Auslieferung von digitalen Kampagnen liefern. DoubleVerify prüft nach eigenen Angaben monatlich mehr als 40 Milliarden Ad Impressions.

“Despite the growing complexity of online advertising, DoubleVerify has bridged the gap between what advertisers expect and what ad selling channels deliver, raising the accountability, trust and ROI in the industry,” so Oren Netzer, CEO of DoubleVerify. “We are excited about the new addition of JMI Equity to our core group of investors. Their pedigree and track record for growing digital media will be an asset in further establishing our leadership in online media verification and will help us drive more innovation in online measurement, advertising accountability and planning to ensure the trust and viability of this segment.”

“We have watched DoubleVerify rapidly become a pivotal part of the online advertising ecosystem, creating real accountability and trust among brand marketers, agencies, networks and publishers,” sagte Dennis Phelps, General Partner at Institutional Venture Partners. “We are proud to be part of DoubleVerify’s rapid ascent as it brings forth more innovation that benefits all parties in this space.”

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